söndag 7 december 2008

lillefot goes Japan

De flesta vet att jag ska åka till Japan nu i slutet av mars.
Vad behövs när man
är långt långt borta och ingen man känner är på samma ställe? Jag valde en blogg. Så det den här bloggen kommer handla om är mitt liv och mina förberedelser inför Japan för att sedan kulminera i mitt liv i Japan.
När jag nu är sådan som jag är kommer jag självfallet även skriva handskrivna brev och vykort väl på plats.


Jag kommer bo
i Kyoto, Japans gamla huvudstad, och plugga japanska varvat med Konst och Design i ett år på Kyoto Institute of Culture and Language. Vad som händer sen återstår att se. Som sagt åker jag i slutet av mars och så börjar skolan på riktigt 14 april. Go go pepp på Japan!

Länk till skolan KICL





Most people know that I'm going to Japan this late march. This blog is for all those left behind about all preparations and the actual trip.
Being who I am I will of course write handwritten letters while in Japan.

I will be living in Kyoto, the old capital of Japan, and studying Japanese and also Arts & design at Kyoto Institute of Culture and Language. As previously stated I will be leaving late march and then school starts for real the 14 of April. Go Nippon!

Link to check out the school KICL

1 kommentar:

Victoria W sa...

lite småkul att vi nästan har samma namn på våra bloggar, och att vi båda åker till japan i slutet av mars för att börja plugga ~ (ville bara påpeka detta;)